Her er vinnerne av gründercampen

Markedsføring ved hjelp av sosiale medier vant gründercampen for videregående skoler i Drammensregionen.

  • Av Carsten Øhrn

- Dette var veldig gøy og lærerikt, sier Mari Søhus Nilsen (17) fra Akademiet videregående skole.

17-åringen deltok på laget som vant gründercampen for videregående skoler i Drammensregionen torsdag.

Gründercampen er et samarbeid mellom Buskerud fylkeskommune og Ungt Entreprenørskap Buskerud.

- Vi lærte mye av de gode veilederne, sier 17-åringen.

240 elever fra de offentlige videregående skolene Eiker, Åssiden, Drammen og de private skolene Akademiet og Heltberg deltok på campen.

Vestfossen Kunstlaboratorium var oppdragsgiver. Temaet for campen var publikumsutvikling.

17-åringen og lagvenninnene vant med prosjektet Viral markedsføring - en videokonkurranse der skolene lager en film til Vestfossen Kunstlaboratorium.

En jury skal så velge ut noen filmer som legges ut i sosiale medier. Den filmen som får flest tilhengere/likes kåres til vinner.

Spredning via sosiale medier gjør at det er forbrukerne som tipser hverandre om filmen, slik at kommunikasjonen kan nå fram til flere og til en lavere kostnad enn en tradisjonell kampanje.

Fredag er det gründercamp for Ringerike. Da samles 120 elever fra Ringerike og Hønefoss videregående skoler til dyst.

Ringerike Utvikling presenterer oppdraget:  Hvordan skal Ringerike utvikles de neste 50 årene? 


Publisert 5. desember 2014, oppdatert 5. desember 2014.